specialone del sito BILLBOARD su MJ

Versione Completa   Stampa   Cerca   Utenti   Iscriviti     Condividi : FacebookTwitter
bubbl€$
00sabato 4 luglio 2009 02:04
'na marea di articoli e info interessanti sulla sua leggenda!
il primo link è diciamo la "prima pagina" di questo speciale con gli ultimi articoli scritti e a destra le sezioni che trattano determinati argomenti. il secondo link è in particolare un interessante articolo sulle statistiche che riguardano la morte di MJ, una di queste dice che l'8% delle discussioni on line(CREDO dunque delL'INTERO WORLD WIDE WEB) riguardavano Mj poco dopo la sua morte, stabilendo un record, mentre l'elezione di OBAMa era al 5.5%!!! in pratica on line si è parlato di più della morte di MJ che dell'elezione di Obama, a suo tempo, a novembre!!! c'è pure un grafico che mostra il picco enorme e spropositato della linea che indica la presenza dell'argomento "michael jackson" nei siti! è record per una notizia su un singolo argomento!
il terzo link è un interessante articolo su "THRILLER":
"Exclusive: How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business" e vi copio pure un pezzo del lunghissimo articolo(7pagine!)!

Billboard's Full continuing Michael Jackson coverage, including video, charts and more.

billboard.blogs.com/michaeljackson/

www.billboard.com/bbcom/news/michael-jackson-by-numbers-record-buzz-drives-10039905...

billboard.blogs.com/michaeljackson/2009/07/exclusive-how-michael-jacksons-thriller-changed-the-music-busines...

Exclusive: How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business
From Billboard's exclusive story by Gail Mitchell and Melinda Newman:

Nearly 27 years after its release, "Thriller" still stands as the best-selling studio album in the United States, according to the RIAA, which has certified it 28-times platinum. More than 50 million copies have been sold internationally, according to estimates.

But the album's success can't be measured by sales alone. As Jackson moonwalked his way into music history, "Thriller" set a new benchmark for blockbusters that changed how the music business promoted and marketed superstar releases. It also changed MTV, breaking down the cable network's racial barriers and raising the bar for video quality.

From the beginning, Epic intended to live up to its name. The label made "Thriller" the first major release to debut worldwide simultaneously, the first album to be worked for close to two years instead of the usual six or eight months and the first album to spin off seven singles to radio-more than double the normal number.

Along the way, "Thriller" redefined the expectations for blockbuster releases. Starting in 1984, Columbia released seven singles from Bruce Springsteen's "Born in the U.S.A.," all of which landed in the top 10 of the Billboard Hot 100. Around the same time, Warner Bros. sent to radio five singles from Prince's "Purple Rain." Mercury found seven singles on Def Leppard's "Hysteria," all of which went to the pop chart. All three albums eventually sold more than 10 million copies each in the United States alone.


Read the full story here.

Simone Jackson
00sabato 4 luglio 2009 09:44
Wow, grazie [SM=g27811]
ilaMJJ93
00sabato 4 luglio 2009 11:04
interessante.. grazie mille!
(Carol)
00sabato 4 luglio 2009 12:22
grazie!
Questa è la versione 'lo-fi' del Forum Per visualizzare la versione completa clicca qui
Tutti gli orari sono GMT+01:00. Adesso sono le 21:57.
Copyright © 2000-2024 FFZ srl - www.freeforumzone.com